Doa Memanggil Ikan Untuk Kaki Pancing


بِسْـــــــــمِ ﷲِالرَّحْمَنِ الرَّحِيم 

Memancing itu memerlukan kesabaran. Perkara ini memang tidak dapat dinafikan oleh mereka-mereka yang memang gemarkan aktiviti memancing untuk mengisi masa lapang atau yang terluang. Kepada kaki pancing samada pro atau pun yang baru hendak berjinak-jinak dengan memancing ikan samada di tasik, kolam, ataupun lautan bolehlah amalkan doa ini semoga ada manfaatnya. Semoga mendapat hasil tangkapan ikan yang banyak. Insaallah... Tetapi kekawan jangan lupa pada cara memancing, teknik dan petua yang betul masa memancing. Ok!


doa-nelayan-atau-kaki-pancing
Maksudnya: 
Allah yang memudahkan laut bagi kegunaan kamu, supaya kapal-kapal belayar padanya dengan perintahNya, dan supaya kamu mencari rezeki dari limpah kurniaNya, dan juga supaya kamu bersyukur.
(Surah Al-Jathiya ayat 12)


Bacakan di mata kail yang telah berumpan dengan ayat ini. Insaallah ada ikan yang mengena walaupun seekor. 

Pesanan : Doa memanggil ikan untuk kaki pancing ini adalah sebagai usaha kita memohon pertolongan kepada Allah. Ingatlah Allah ketika waktu senang maupun susah. Sesungguhnya senjata orang mukmin itu adalah doa. 

Sumber : Dunia nikmat


Previous
Next Post »

9 comments

Write comments
Bin Muhammad
AUTHOR
January 21, 2015 at 9:20 AM delete

Assalamualaikum!
Terbaik perkongsian ni. Sudah pasti kena amalkan ni... Selalu tak berbaloi jer kalau pergi kolam pancing. Doa dapat ikan besar ade tak... :)

Reply
avatar
January 21, 2015 at 3:50 PM delete

Waalaikummusalam BM,

itu gambar aje... ikan besar...uhuhuhu.

mselim3

Reply
avatar
Aku Penghibur
AUTHOR
January 21, 2015 at 5:44 PM delete

terima kasih atas perkongsiaannya...kena buat dan yakin.. baru tahu sebenarnya nie

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
January 21, 2015 at 10:24 PM delete

Assalamualaikum MSelim3..
Perkongsian yg bermanfaat. Mudah2an hasil yg diperolehi membawa keberkatan... aamiin.. :)

Reply
avatar
aRz MoHa
AUTHOR
January 23, 2015 at 3:59 PM delete

salam, mselim perkongsian yang baik. boleh saya cuba ketika nak memancing nanti

Reply
avatar
Najib Ariyan
AUTHOR
January 24, 2015 at 10:51 AM delete

Alhamdullilahhhh... ramai kawan kaki pancing nihhh... harap berguna lah untuk diorang... terima kasih Selim...

Reply
avatar
January 26, 2015 at 4:38 PM delete

Assalammualaikum mSelim. Sangat menarik ni. Untuk pertandingan boleh ke ni? :)

Reply
avatar
January 26, 2015 at 4:51 PM delete

Panduan berguna buat kaki pancing :)

Reply
avatar

Assalammualaikum w.k.t,

Jaga adab semasa komen dan berbaik-baiklah sesama blogger. Insaallah komen anda akan mselim3 balas... tunggu!!

Admin;mselim3 EmoticonEmoticon