Sahabat Sejati : Pengomen Tegar Bulan November

sahabatsejatimselim3
Assalammualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh,


Hadirnya entry ini, bukanlah kerana nama atau apa tetapi sekadar untuk mengucapkan ribuan terima kasih yang tidak terhingga mselim3 ucapkan kepada kekawan mselim3 yang rajin dan sudi bertandang kat blog mselim3 ini. Budi dan jasa kekawan itu tak dapat mselim3 membalasnya. Insaallah berilah sedikit masa untuk mselim3 membalas balik kunjungan kekawan itu.



Insaallah ingatlah lima perkara sebelum datang lima perkara.
Ingatlah 5 perkara ini sebelum datang 5 perkara :


  • Sihat sebelum sakit 
  • Muda sebelum tua 
  • Kaya sebelum miskin
  • Lapang sebelum sempit 
  • Hidup sebelum mati 
Seperti yang telah mselim3 bold, Lapang sebelum sempit. Dalam kehidupan ini kita sering lupa dan terlalai dengan masa lapang kita yang kekadang ada masanya kita buang begitu sahaja. Cuba kita renung kembali dengan masa-masa itu. Pernah kah kita gunakan untuk aktiviti-aktiviti yang berfaedah. Jika kita guna dengan bersolat, dan amalan zikir sangat bagus. Alhamdulillah ... 
Bagaimana kita guna pada jalan yang sia-sia. Nauzubillah... minta dijauhkan. 

Perihal hidup ini, memang sering kita lupa kepada kehidupan yang kekal abadi. Apalah yang kita kejar adalah bayang-bayang atau fatamorgana yang hanya menyilaukan pandangan mata. Kejar lah kehidupan akhirat insaallah kita akan kehidupan yang kekal abadi. 
Hukamah berkata, siapakah orang yang paling bijak antara kamu? Adakah orang yang kaya, atau mempunyai zuriat yang ramai atau sebagainya.. jawapan adalah tidak lain tidak adalah... orang yang banyak mengingati mati dan bersedia menghadapinya.  Begitulah kita dalam kehidupan.. mudah-mudahan janganlah kita mudah lupa dalam kehidupan dunia yang singkat ini. Ini adalah untuk ingatan diri mselim3 juga. Sebagai manusia biasa mselim3 mesti ada kekurangan dalam menyampaikan sesuatu dalam blog nie. Apa yang kurang mselim3 minta maaf... yang baik jadi panduan yang kurang adalah kelemahan mselim3 . 

Inilah erti persahabatan, berpesan-pesan kepada kebaikan dan berpesan-pesan kepada perkara yang hak. Kepada kekawan yang lain, sudilah kiranya melawat kekawan mselim3 nie yer? 

  1. KhirKhalid
  2. Hamidi SP
  3. Muhammad Khairuddin Lim 
  4. Yumida Huda
  5. Hazifa Yazid
  6. Bin Muhammad
  7. Kamil Salleh 
  8. Etuza Etuza
  9. Belog Santai 
  10. Kucha Lana 
pls: Bukan paksaan melawat kekawan mselim3 ini, tetapi sekadar menjalin hubungan silaturahim dan mengamalkan dasar berbaik-baiklah sesama rakan blogger yang lain. Moga ada manfaatnya. 
Previous
Next Post »

4 comments

Write comments
Fidah Shah
AUTHOR
December 12, 2014 at 7:57 PM delete

Tahniah kepada semua yang berjaya...

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
December 12, 2014 at 8:29 PM delete

Assalamualaikum... Alhamdulillah.. T kasih MSelim3. Tahniah juga kpd yg lain2.. :)

Reply
avatar
December 13, 2014 at 5:59 AM delete

terima kasih mselim3, mengingatkan saya... :D

Reply
avatar

Assalammualaikum w.k.t,

Jaga adab semasa komen dan berbaik-baiklah sesama blogger. Insaallah komen anda akan mselim3 balas... tunggu!!

Admin;mselim3 EmoticonEmoticon