Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan

shakleelogo


Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan? Vitamin Shaklee adalah suatu produk yang tidak perlu diperkenalkan lagi. Shaklee adalah produk kesihatan, vitamin dan supplement yang bagus untuk pemakanan semulajadi yang diperakui oleh Islamic Services of America (ISA) suatu badan yang diiktiraf oleh JAKIM (Jabatan Kemajuan Islam Malaysia) dan KKM (Kementerian Kesihatan Malaysia) adalah suatu produk yang telah diyakini yang mempunyai rangkaian pengedar jualan yang terbesar di Malaysia. Mempunyai pakar-pakar dalam penyelidikan nutrisi yang sentiasa memastikan produk Shaklee Sentiasa Selamat, Sentiasa Bekerja, dan Sentiasa Hijau

Di Shaklee, mereka percaya alam semulajadi adalah jawapan kepada kehidupan yang lebih panjang, sihat dan produktif. Bagi untuk mengetahui dengan lebih lanjut "Vitamin Shaklee Bagus untuk kesihatan" mari kita fahami apa yang dikatakan dengan vitamin. 

Vitamin maksudnya bahan organik yang sangat diperlukan oleh badan dengan jumlah kecil. Ia berperanan dalam pertumbuhan normal, pengawalan kesihatan, dan pencegahan penyakit. Vitamin biasanya disebut sebagai mikronutrien. Ia membantu proses protein, karbohidrat, dan lemak dalam badan anda. 

Sesetengah vitamin pula membantu tubuh menghasilkan sel-sel darah dan hormon. Biasanya, tubuh kita tidak dapat menghasilkan banyak mikronutrien. 

Oleh sebab itu, anda perlu mendapatkannya samada daripada makanan atau supplemen (makanan tambahan seperti vitamin) yang lain. Meskipun kandungan vitamin tidak selengkap pengambilan makanan biasa tetapi bukan bermakna supplemen vitamin tidak perlu diambil. 

Sekarang, marilah kita lihat antara produk-produk yang terbaik untuk kita review di Shaklee untuk kita fahami apakah "Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan. "
Adakah anda mendapat vitamin B-complex yang mencukupi? Tekanan hidup,alkohol, dan ubat-ubatan yang berunsurkan dadah menyebabkan pengurangan vitamin B dalam badan. Vitamin B-complex penting untuk keseluruhan fungsi tubuh yang baik dari segi kesihatan jantung, sintesis DNA, menguruskan tekanan, dan membina metabolisma badan. Kajian terbaru membuktikan bahawa vitamin B-complex berupa meningkatkan penglihatan mata dan sistem penafasan. Kekurangan vitamin B-complex ini boleh menyebabkan prestasi badan merosot dan tidak berfungsi dengan baik.

Vitamin Shaklee B-Complex Bagus Untuk Kesihatan Kerana: 

  1. Membantu melawan simpton punca tekanan dan kemurungan. Ia adalah nutrien anti-tekanan.
  2. Berguna sangat dalam pembekuan darah dan dapat mencegah penyakit Anemia.
  3. Membekalkan tenaga 
  4. Memelihara kulit, rambut, kuku, dan rambut yang sihat untuk mencegah uban. 
  5. Pengambilan Asid Folik telah menunjukkan pengurungan risiko wanita melahirkan anak kecacatan otak dan saraf tunjang. 
  6. Membantu untuk mengekalkan tisu otak yang sihat, saraf, kulit, mata, rambut, hati, dan mulut serta di dalam saluran usus gastro.
  7. Membantu mengelakkan sawan atau epilepsi, dan membantu mengatasi keletihan dan ketagihan makanan. 
  8. Membantu merawat elergi, mempercepatkan penyembuhan luka, mengurangkan penyakit jantung dan hiperaktif. 
  9. Membalas tindakbalas imun, mencegah kemandulan, masalah haid, multiple sclerosis, ganguan saraf, skizofrenia, meningkatkan fungsi seksual, menajamkan penglihatan, mengatasi berat badan, dan melindungi badan daripada keracunan plumbum.
Vitamin Shaklee B-Complex ini juga menawarkan vitamin B yang lengkap yang mengandungi 8 jenis vitamin B bagi membantu memelihara kesihatan yang baik. 

VitaminShakleeBagusUntukKesihatanvitaEcomplex

Vitamin Shaklee Vita-E Complex Bagus Untuk Kesihatan kerana: 

  1. Sangat baik dalam merawat Sindrom Pra-Haid (PMS) dan Sindrom Monopause seperti perubahan mood, kekejangan, sakit kepala, depresi, serta menghalang keguguran. 
  2. Membantu mereka khususnya wanita yang sering menghadapi senggugut yang teruk. 
  3. Meningkatkan keanjalan struktur saluran darah, memperbaiki kitaran darah, merawat sakit sendi dan kekejangan. 
  4. Meningkatkan kesuburan kaum wanita.
  5. Meningkatkan organ reproduktif lelaki dengan meningkatkan kualiti dan kuantiti sperma. 
  6. Memperbaiki hubungan seksual suami isteri dan lebih dikenali sebagai "Vitamin Cinta".
  7. Melindungi jantung dan merendahkan tekanan darah serta merendahkan paras kolesterol. 
  8. Anti-Oksidan yang kuat dalam melawan sel kanser serta mengukuhkan sistem imun dan melambatkan pertumbuhan tumor. 
  9. Mengurangkan parut dan membaiki bengkak dan ulser.
  10. Membuatkan kulit menjadi cantik dan sihat yang membuatkan nampak muda ini kerana Vitamin E melambatkan penuaan. 
  11. Serta mengurangkan risiko alzheimer (nyanyuk). 
VitaminEShakleebagusuntukkesihatan

Vitamin E pula akan membuat si pengamalnya nampak muda ini kerana vitamin E melambatkan proses penuaan. Pengambilan vitamin E yang konsisten dapat membantu dalam mendapatkan tekstur kulit yang cantik. Ia dapat membantu menghilangkan parut dan jeragat yang menjadikan wajah berseri-seri. 
Vitamin E mencegah segala pertumbuhan sel yang abnormal atau sel kanser. Pengalaman "bengkak susu" atau clog duct boleh dirawat dengan memakan 2 biji vitamin E Shaklee yang ternyata bagus untuk kesihatan. 
Vitamin E ini membantu kesuburan. Bagi ibu yang menyusu kedinginan adalah masalah biasa yang dilalui disebabkan hormon prolaktin yang lebih tinggi daripada estrogen. 
Vitamin E melancarkan peredaran darah dengan lebih lancar. Terutama mereka yang mengadu masalah sakit belakang.
Vitamin E membantu mempercepatkan proses penyembuhan luka. Sangat membantu bagi ibu yang menyusu mengalami luka dibahagian nipple. Rata-rata kebanyakkan ibu yang menyusu akan mengalami puting yang melecet atau luka. Pengambilan konsisten vitamin E ini akan dapat mengurangkan kesakitan yang dialami oleh ibu-ibu. 
Bagi wanita yang melahirkan anak, kawasan erola iaitu kawasan puting susu menjadi besar dan gelap. Semakin banyak kelahiran ia semakin gelap. Ia adalah pigmentasi selepas kelahiran, jadi untuk mengatasi masalah ini dengan pengambilan vitamin E mampu mengembalikan warna puting lebih cerah semula. Parut strecth mark semakin pudar. 
Bagi wanita yang mengalami Sindrom Pra-Haid (PMS) yang teruk vitamin E membantu mengurangkan masalah PMS ini. 
VitaminEShakleebagusuntukkesihatan

Kelebihan Vitamin E Shaklee ini kerana kandungan satu kapsul gel lembut membekalkan: 

  • 400 IU vitamin E daripada sumber semulajadi
  • 500 mcg selenium sebagai pelengkap bagi menyempurnakan aktiviti vitamin E
Vitamin E Shaklee ini semulajadi untuk kesihatan jantung,otak,kolon,prostat, dan sistem imun. Vitamin E adalah suatu antioksidan kuat yang boleh larut dalam lemak dimana ia kesihatan jantung, otak dan prostat disamping meningkatkan fungsi paru-paru dan sistem keimunan. 

Satu kajian yang dijalankan oleh sekumpulan penyelidik di Universiti Fufts menunjukkan bahawa pengambilan vitamin E berupaya meningkatkan sistem keimunan warga tua. 
Testimoni Pengguna Shaklee

VitaminShakleeVitaminCBagusUntukKesihatan

Vitamin Shaklee Vitamin C Bagus Untuk Kesihatan kerana: 

Tubuh kita sering kehilangan vitamin C semasa melakukan aktiviti harian. Vita C dengan pelepasan dapat membantu dalam menyalurkan vitamin C berterusan. Vita C 500mg yang semula jadi ini membantu menyediakan vitamin C yang diperlukan tubuh. Ia juga membantu dalam menyokong tulang, gigi dan gusi yang sihat serta untuk kesihatan tubuh badan secara keseluruhannya. 
vita c-Vitamin Shaklee

Keistimewaan Vitamin C Shaklee Sustained Release Vita-C 500mg ini berupaya juga memberikan perlindungan yang berkekalan, jam demi jam dengan menggunakan sistem pelepasan berkekalan. Vitamin C merupakan bahan antioksida yang berkeupayaan tinggi. Satu tablet Vita-C 500mg menyamai vitamin C dari 7 setengah biji oren. Sustained Release Vita-C mengandungi: 
  • Kandungan Vitamin C yang tinggi. 
  • Sistem pelepasan berkekalan dalam menyalurkan Vitamin C yang menyamai kandungan satu setengah biji oren untuk setiap jam selama 5 jam. 
  • Formulasi yang digunakan mengekalkan pertahanan antioksida secara semulajadi seperti kekuatan sel, kesihatan mata, gigi, gusi, tulang, otot, dan salur darah. 
Kepentingan Vitamin C
  • Mengurangkan kedut pada kulit
  • Memperbaiki parut pada kulit 
  • Mengurangkan penurunan payudara dan buttock
  • Menjadikan kulit lebih cerah 
  • Mengurangkan jerawat dan pigmentasi kulit
  • Melembabkan kulit dan mengatasi bibir merekah
  • Menjaga kesihatan otot
  • Mencantik dan menghaluskan kulit 
  • Membantu mengekalkan penghasilan kolagen
  • Meningkatkan keanjalan dan keremajaan kulit
Fakta Vitamin C
  • Memberikan kesan yang sekata, cerah dan lembap
  • Sesuai untuk ibu mengandung
  • Sesuai untuk merawat jerawat di muka dan badan
  • Sesuai untuk mereka yang menghadapi masalah resdung
  • Bagus untuk membaiki tisu, fungsi adrenal, dan juga untuk gigi dan gusi yang sihat
  • Melindungi sel tubuh daripada kesan pencemaran seperti jangkitan, selesama, dan meningkatkan imuniti badan
  • Membantu mengurangkan kolestrol, tekanan darah tinggi dan aterosklerosis
  • Melindungi pembekuan darah, lebam, menyembuhkan luka dan anti-stress
  • Membantu penyuburan sel darah putih yang bertindak antihistamin semulajadi yang amat berguna mengurangkan hidung bengkak semasa selesema dan gejala alergi yang lain
  • Memainkan peranan penting pengeluaran kolagen yang mencegah penuaan pra-matang
  • Membunuh bakteria patogenik
  • Melindungi saraf tunjang daripada dirosakkan oleh radikal bebas
  • Membantu menyerap zat besi dalam merawat anemia
  • Memainkan peranan penting dan penghasilan hemoglobin untuk sel darah merah
  • Merawat jangkitan salur kencing
  • Diperlukan untuk metabolisme asid folik dan vitamin lain
Tahukah Anda? Sekiranya vitamin C dan E diambil secara konsisten setiap hari ia dapat membantu anda untuk mendapatkan kulit muka yang kelihatan lebih muda dan menawan serta mendapat tekstur kulit yang cantik. Ini kerana vitamin E membantu dalam melambatkan proses penuaan. Manakala vitamin C merangsang pengeluaran kolagen disamping mengurangkan garis-garis halus wajah. 
Cara cerahkan muka dengan vitamin C Shaklee.

Panduan Mengambil Vitamin Shaklee : 

Terdapat cerita mengenai vitamin ini, "Adawiyah terlihat sebotol vitamin c di atas peti sejuk rumahnya. Lalu dia terus mengambil dua biji vitamin dan memakannya." 
Tahukah anda tindakan Adawiyah itu membahayakan! Anda tidak boleh mengambil sebarangan ubat tanpa perhatian orang dewasa. Mungkin ubat atau vitamin tersebut tidak sesuai dengan ketahanan badan seseorang. 
Jadi ikutlah panduan dan peraturan supaya apa yang anda makan seperti vitamin tidak memudaratkan kesihatan anda. Panduan itu ialah; 

1- Pastikan vitamin yang diambil telah mendapat kelulusan doktor dan klinik yang berdaftar. Jangan mengambil sebarang vitamin kerana tidak mendapat kelulusan yang ditetapkan. Ikuti nasihat doktor pakar sekiranya anda dikehendaki mengambil vitamin. 
2- Baca terlebih dahulu label dan kandungan vitamin yang terpapar pada botol. Anda kena tahu vitamin apa yang anda ambil dan makan. Adakah keterangan yang terpapar di botol tersebut tertulis vitamin A atau C? Kalau anda merasa ragu-ragu dengan tulisan pada botol tersebut cuba minta pertolongan orang dewasa. Ini kerana mungkin ada perkataan yang anda tidak faham. 
3- Jangan mengambil dos secara berlebihan. "Kalau makan banyak vitamin , adik lagi sihat kan? tanya adawiyah pada emaknya." 
Sebenarnya tidak semestinya mengambil vitamin dalam kuantiti yang banyak membuatkan anda lagi sihat sebaliknya anda akan mengalami pelbagai penyakit disebabkan kesilapan mengambil dos. Jadi, ambillah vitamin pada kadar yang ditetapkan. Lazimnya, tidak melebihi 2 biji untuk 1 jenis vitamin. 
4- Suruh ibu bapa teman semasa mengambil vitamin. Sebaiknya kehadiran ibu-bapa di sisi semasa mengambil vitamin adalah lebih elok.
5- Pastikan vitamin disimpan di tempat yang selamat. Kalau anda hendak tahu , vitamin seelok-eloknya disimpan di tempat yang kering dan sejuk. Ia juga tidak boleh terdedah kepada cahaya matahari. Jadi, mulai sekarang, anda simpan vitamin anda di tempat yang sepatutnya. 

Dapatkan produk Shaklee dan khidmat nasihat dari pengedar sah Shaklee iaitu: YatiAdam (Perak), WinaWellness (Pulau Pinang), ElnaOmie(Johor Baharu), BondaSihat (Sabah), IzzyAdlina (Selangor),  RanauHealthyVitamins (Sabah),  ShanaSharafas (Selangor),VitaminSiCilik (Johor Baharu), IreneVitamin (Sabah), SihatVitamin(Seremban).

Jangan lepaskan peluang untuk mencuba produk Shaklee. Sudah ramai yang menggunakan produk Shaklee dan merasai kesannya.

Anda Bila Lagi?
Pls : Andainya anda merasai keistimewaan dan kebagusan produk Shaklee ini. Silalah share artikel ini supaya bermanfaat untuk anda, isteri, suami, kawan, dan ibu-bapa anda. Jasa anda Allah sahaja membalasNya. Amin. 

Untuk keterangan lanjut anda juga boleh melayari Facebook Shaklee Malaysia atau Website Shaklee . Apa yang nyata adalah 
Vitamin Shaklee Bagus untuk kesihatan
Previous
Next Post »

19 comments

Write comments
Unknown
AUTHOR
November 2, 2014 at 4:28 PM delete

semoga berjaya cikgu ...

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
November 2, 2014 at 5:22 PM delete

all the best mselim moga ada rezeki nanti
yumida belum start lagi

Reply
avatar
Unknown
AUTHOR
November 2, 2014 at 6:47 PM delete

Salam..saya pun baru join..
Semoga berjaya tuan dalam contest Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan ni.

Reply
avatar
Khir Khalid
AUTHOR
November 2, 2014 at 9:32 PM delete

Assalam MSelim3;
Shaklee mmg satu jenama yg terjamin & diyakini.. Semoga berjaya!

Reply
avatar
Blog Santai
AUTHOR
November 3, 2014 at 8:05 AM delete

Ramai yang joint contest vitamin shaklee bagus untuk kesihatan ni...So Good luck MS...

Reply
avatar
Anonymous
AUTHOR
November 3, 2014 at 12:51 PM delete

Assalammualaikum mSelim. Semoga berjaya dalam contest Shaklee ni ye..

Reply
avatar
Niesa
AUTHOR
November 3, 2014 at 4:03 PM delete

Assalammualaikum mselim,

niesa pn ambik vit shaklee ni..mmg betul2 berkesan.. :D

Reply
avatar
Rossa Calla
AUTHOR
November 4, 2014 at 12:53 PM delete

Semoga berjaya dalam kontes seo ini...Vitamin Shaklee bagus untuk kesihatan

Reply
avatar
November 5, 2014 at 7:16 AM delete

tahniah, entri yang lengkap tentang vitamin shaklee bagus untuk kesihatan, semoga berjaya! saya datang dari contest yang sama:)

Reply
avatar
November 5, 2014 at 2:24 PM delete

Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan kita semua.

Reply
avatar
Enor Adam
AUTHOR
November 7, 2014 at 5:33 PM delete

Kesihatan itu Kekayaan! tahniah anda menulis entri yg baik.. kak YA suka baca entri anda. semoga berjaya dalam contest ini. Jemput blogwalking..tq

Reply
avatar
BinMuhammad
AUTHOR
November 9, 2014 at 9:12 PM delete

Mselim dah terbukti hebat SEO! Semoga berjaya juga dalam kontes ini ya! :)

Reply
avatar
KamilSalleh
AUTHOR
November 11, 2014 at 1:41 AM delete

Salam baut mselim3, artikel sangat menarik dan semoga berjaya ya. Kalau senang-senang datang lagi ya...

Reply
avatar
KamilSalleh
AUTHOR
November 11, 2014 at 1:42 AM delete

Salam...Vitamin Shaklee bagus Untuk kesihatan seisi keluarga..

Reply
avatar
November 17, 2014 at 12:38 PM delete

Penulisan yang sangat berinformasi mengenai Shaklee.
Tak terlawan saya.Hehe
Semoga berjaya insyaAllah :)

Reply
avatar
Ismail Ahmad
AUTHOR
December 3, 2014 at 12:33 AM delete

tahniah abg mselim.. bagus entri abg tulis pasal Vitamin Shaklee Bagus Untuk Kesihatan ni.. banyak maklumat yg saya dapat dari entri ni

Reply
avatar
June 8, 2015 at 5:44 AM delete


saya pun suka vitamin c, sangat bagus dan bertenaga

Reply
avatar

Assalammualaikum w.k.t,

Jaga adab semasa komen dan berbaik-baiklah sesama blogger. Insaallah komen anda akan mselim3 balas... tunggu!!

Admin;mselim3 EmoticonEmoticon