Hanya Ingin Mengingatkan ....

ingin-mengingatkan


Kubur Setiap Hari Menyeru Manusia Sebanyak 5 Perkara :


1- Aku rumah yang terpencil maka kamu akan senang dengan selalu membaca Al-Quran
2- Aku rumah yang gelap maka terangi aku dengan sholat malam.
3- Aku rumah yang penuh dengan debu dan tanah bawalah amal yang soleh menjadi hamparan .
4- Aku rumah ular berbisa maka bawalah amalah Bismillah sebagai penawar.
5- Aku rumah pertanyaan Munkar dan Nakir maka banyakkan bacaan " Laa illahaillah, Muhammadar Rasullulah" supaya kamu dapat menjawab soalannya Munkar Nankir.


Dan ingat lah ;



5 Racun dan 5 penawarnya....

1- Dunia itu racun , zuhud itu ubatnya.
2- Harta itu racun, zakat itu ubatnya.
3- Perkataan yang sia2 itu racun,zikir itu ubatnya.
4- Seluruh umur itu racun, taat itu ubatnya.
5- Seluruh tahun itu racun, Ramadan itu ubatnya.
Previous
Next Post »

Assalammualaikum w.k.t,

Jaga adab semasa komen dan berbaik-baiklah sesama blogger. Insaallah komen anda akan mselim3 balas... tunggu!!

Admin;mselim3 EmoticonEmoticon